2010. május 13.

Nagy-mező

Bár nagyon esőre állt ma az idő, egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttem mégis nekivágok, és teszek egy túrát Pécsvárad és Hosszúhetény között. Egyáltalán nem ismertem a területet, így csak úgy találomra haladtam, de így sokkal izgalmasabb is volt. Kezdetben a felhők közül még sütött is a nap, sőt meleg volt, aztán később elkapott egy jó kis zuhi. Fényképezőgépet is vittem magammal, de nem nagyon tudtam fotózni. Elég erős szél volt így virággal nem is nagyon próbálkoztam. Az út elején találkoztam egy tövisszúró gébiccsel, szerencsém volt és elég sokáig bevárt, így még a kis 70-200-assal is volt némi esélyem.
Gébicsen kívül, láttam füsti fecskét, búbos pacsirtát, fácánt, egerészölyvet, karvalyt, vadgerlét, örvös galambot, mezei verebet, barna rétihéját, mezei nyulat és egy őzet.
Az őz rendesen fel is bosszantott. Már hazafelé tartottam, amikor észrevettem egy gyepűrózsa tövében legelészni. Szerencsére nagyon jó szelem volt és nem vett észre.Örültem is mert, nagyon jó esélyeim voltak becserkelni. 40 méterre az őz, jó szél, magas fű, galagonya bokrok fedezéknek. Eleinte vártam, mert mindig egy kicsit takarásban volt, hogy majdcsak elindul felém, persze nem így történt. Na akkor cserkeljünk!
Elindultam csúszva mászva, hogy megközelítsem, de az utolsó métereken elbuktam a dolgot...Mérgelődtem is egy kicsit, mert közben megeredt az eső, a felszerelés ázott, és még egy rossz képet se tudtam róla csinálni. Így maradt a gyepűrózsa fotóalanynak.


Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése